Z uwagi na zainteresowanie naszymi odkryciami osób z kręgu światowego sportu motocyklowego trwają u nas testy minimalizowania negatywnych zjawiska w silnikach motocyklowych. Świat silników motocyklowych, zarówno w motorsporcie, jak i tych „drogowych i offroadowych” trapi również zjawisko samozapłonów, często SPI (Speed Pre Ignition) nieodpowiednie spalanie mieszanki a w szczególności nadmierne tarcie.
Z tego tytułu silniki w motocyklach często pracują na „bardzo bogatej mieszance” co niestety sprzyja spłukiwaniu oleju ze ścianek cylindra, z tłoka i pierścieni nasilając tarcie. Przedostawanie się benzyny do oleju przyspiesza jego degradowanie co zarazem negatywnie wpływa na trwałość zarówno silnika, jak i sprzęgła czy elementów skrzyni biegów.
Już wcześniej wykonaliśmy szereg testów na silnikach motocyklowych jednocylindrowych, zarówno cztero jak i dwusuwowych. Tym razem wybór padł na 4-ro cylindrowy, czterosuwowy silnik, powszechnie znany wśród motocyklistów, seryjny o mocy 96 KM i pojemności 600 ccm w Yamaha FZ6 Fazer S2.
Wyniki są bardzo obiecujące, więcej informacji wkrótce.
Wyniki są bardzo obiecujące, więcej informacji wkrótce.